fredag 26 november 2010

När Hille storstädar..

.. brukar det bli vilda västern! Det började med att jag satte fingrarna på en het stekpanna. Nåja, det händer lätt..

..vidare till de höga köksskåpen där man behöver en stol för att räcka någorlunda. De båda skåpen med porslin gick som en dans. Sedan skulle jag ta fläktskåpet. När jag står där och balanserar och gnor undrar jag varför jag inte städar där lite oftare.. USCH! Lika snabbt som den tanken kom fick jag skäl att tänka om när jag av någon anledning snubblar till och snubblar ytterligare en gång över ryggstödet på stolen. Nu är jag på väg handlöst mot golvet och viftar med armarna för att försöka få tag i någonting att stävja fallet.

Detta lyckas jag med. Om det inte hade varit för att det var hinken med 1o liter smutsigt flottvatten från fläkten.. Jag landar tack vare hinken på fötterna som får sig ett uppfriskande fotbad då köksgolvet snabbt förvandlats till en enda plaskdamm!

Nu förstår jag varför jag städar sällan. Ska detta återupprepas kommer jag fortsätta ha lite småskitigt. Det är ju inte värt det...

Ännu mer negativt med städ; Jag rensade och städade ur skafferi och kylskåp. Efter den rajden hade jag knappt något kvar! Om någon bara fick se mitt kylskåp skulle de tro det var en nyss hemifrånflyttad kille på 20 år! Detta innebär en massa nya inköp för att fylla ut tomrummet..

Haha.. Men nu är det gjort och det är rent och fint!



Ingen kommentar...

2 kommentarer:

Kim sa...

Vardagsdramatik!

Anonym sa...

Haha, vad rent och snyggt det blev (men TOMT som sagt!)

:D


//Mille