söndag 21 november 2010

Jobb för en bättre hälsa

När jag är hemma och arbetslös är jag ganska låg. Jag får ingenting gjort. Jag röker mer, dricker för mycket kaffe och tröstäter! Men det värsta är att jag lätt tappar motivation att söka jobb som jag så mycket behöver. Det är svårt att förklara och uttrycka denna omotivation eftersom det känns inte helt okej att säga att man inte har sökt de jobb man borde. Man är rädd att det ska uppfattas som arbetsvägran. Men det är INTE så! Jag vill inget hellre än att jobba, men det är lite "slirigt" på vägen dit just nu!

Har jobbat 2 dagar denna veckan och genast blir jag bättre till mods. Energinivån ökar och jag mår bättre. Jag tror att människan är gjord för att arbeta. Alla behöver känna sig behövda någonstans. Hoppas min motivation att LETA jobb ökar snart, så att jag kan HITTA ett jobb och kanske få mer ENERGI till annat. Det kan tyckas enkelt, men det är det inte. Det är bara de som gått i samma skor som förstår hur jag menar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HILLE Du är nog den sista som jag tror skulle arbetsvägra...

Helen Erlandsson sa...

>>> :-)