onsdag 10 november 2010

Några rader..

Har kommit in i en period där jag inte får mycket gjort. Jag TÄNKER att jag borde göra en massa saker, men det händer inget. Sitter mest och väntar på att tiden ska gå.

Så vad fyller jag då dagarna med? Jo, jag vaknar tidigt, ibland redan vid 05.00!! Jag dricker mitt kaffe en lång stund medans jag kollar vad som hänt ute i världen och självklart även på Facebook. Jag har verkligen blivit en riktig FB-nörd!¨

Sedan pallrar jag mig ut med Morris. Vi tar en längre promenad och jag brukar passa på att handla samtidigt. Att handla medans man ändå är ute är bra. Bilen har därför stått parkerad och orörd sedan i lördags! Bra för miljön och bra för plånboken!

När vi kommer hem kollar jag om några nya jobb dykt upp på AMS hemsida, surfar in på Facebook igen och tar slutligen en dusch! Vid den här tidpunkten på dagen har jag en plan på vad jag ska ägna eftermiddagen åt. Det brukar handla om att städa ur skåp och dylikt.. Sådant där man gör sällan..

Mitt huvud är fullt av tankar och jag går mest och längtar och saknar.. Så planen med städ brukar liksom falla bort från schemat. Inte för att det gör något, för jag har hellre någon att sakna.. Men ibland ger saknaden mig energi också och då går allt lätt som en plätt!

Nog om det. Idag yr snön runt huset och det gör mig lycklig! I eftermiddag ska jag jobba. Härligt att göra något! Ser fram emot det mycket!

2 kommentarer:

Kim sa...

Njut snön och njut arbetet!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, har gjort det! :-)