torsdag 4 november 2010

Min älskade lilla Volvo..

Min gamla Volvo 745 är sannerligen den bästa bil jag haft! Jo, några smågrejor måste ju fixas titt som tätt, men det är oftast lätt åtgärdat. Vad jag kunde vara bättre på är nog att visa den lite omtanke och kärlek. Den har skänkt mig 3 år med många mil. Den har tagit mig genom hela Sveriges avlånga land, från Småland till Kiruna och även till Norge. Den startar till 99% i -35 och den klarar av att köras tom på olja!!

Kanske borde jag vara mera snäll mot den? Kanske den borde få bli städad och tvättad mer än en gång om året? Åh, Lilla pärlan... Förlåt!! Jag älskar dig!


I kön till biltvätten efter en lerig dag på skogsbilvägar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

herregud.... det är ju en rullande jordkockla!;)
/D

Helen Erlandsson sa...

>>>D, Hahaha.. :-D

Irene sa...

Det är verkligen en PÄRLA precies som min LILLA CLIO.

Helen Erlandsson sa...

>>>Irene, :-)