söndag 14 november 2010

Underbara söndag

Det är något med söndagar som jag tycker om. Det är en riktig slappardag och det är känns helt okej och riktigt att vara just slö. Alla andra dagar ger mig lite dåligt samvete att vara lat på, men inte söndagar. Jag måste nog säga att det är en av de bästa dagarna i veckan!

Idag fick jag dessutom, för ovanlighetens skull, sova ända till 9. Brukar annars vakna MYCKET tidigt. Riktigt skönt att vakna upp och det är ljust ute! Låg kvar en liten stund i sängen och funderade. Skönt att känna att det var okej att ligga där. Inga måsten och inga krav. Inget dåligt samvete för att jag inte gör sådant jag borde göra men inte gör. Helt enkelt en UNDERBAR söndag!

Nu ska jag fortsätta denna söndag med att bara må bra. Nu ska jag pallra mig ut på en promenad och sedan tar jag dagen som den kommer. Gör det jag känner för eller gör ingenting.

Hoppas ni också har en skön dag!

Inga kommentarer: