söndag 6 december 2009

Drabbad av mörkertrötthet

Aldrig har jag känt att jag saknar solen så mycket som jag gjort denna helgen. November var jättemörk och grå, sedan så åker man till mörkret vilket bara gör saken värre. Blev alldeles längtansfull när jag hittade några foton av försommar!! Plötsligt kändes våren såååå långt borta! Jaha.. det är väl bara att bita ihop och suga in varje lite ljusstrimma man kan hitta.

I fredags risade jag, VJ och en praktikant leden över Sautusjärvi (sjö). Jobbade på hela dagen med att få upp små hål där pinnar och ruskor kunde stå kvar. Upptäckte att isen var ganska tunn på många partier, men det gick bra. Nöjda med vad vi åstadkommit avslutade vi dagen. Igår skulle jag och JJ ta med personal från Icehotel på tur. Ute på sjön ser vi att våra fina små hål hade blivit STORA hål och dessutom fyllt isen med vatten! Hjälp, vad nervöst det blev på en gång.. Men alla kom över torrskodda som tur var.

Idag har jag tagit en skidtur med Morris, Karin och Flinga. Imorgon är det jobb igen. Vi har ännu inte fått något schema, så man har ingen aning hur man jobbar. Känns verkligen toppen! NOT!

4 kommentarer:

Mille sa...

Oj, vad härligt att ni redan satt igång :) Själv börjar jag först imorgon...!
Mysigt med skidtur, hälsa Karin så mkt :D

Kim M sa...

Men vi har ju längtat efter vintern!
SNÖ!
Snön är som vinterns sol. :)

Irene sa...

Här i Småland längtar vi efter snö
så att det blir ljusare.Min kompis från Holland tyckte med att det blev tidigt mörkt här.Kram

Helen Erlandsson sa...

>>>Mille, Det ska jag göra!
>>>Kim, Jo.. snö är härligt! Fast just nu är det SOL jag saknar!!
>>>Irene, Då skulle hon vara här uppe nu!!