torsdag 17 december 2009

Norrsken x2

Nu har jag haft 2 norrskensturer på rad. De var de första för denna säsongen och båda turer fick se norrsken och ett otroligt vackert "sagoland" i skogen med snötunga träd och grenar som hängde över spåren. Det känns lite som man åker i en sagotunnel..

Igår hade jag oturen att tappa mobiltelefonen vid våran camp. Lyckades så småningom hitta den i snön bakom kåtan! Stendöd.. -25 och snö i telefonen.. Döm om min förvåning att den senare startade efter upptining! Var ganska säker på att den var död för gott!

Älgarna som går här varje vinter har återkommit. De stod och knaprade på buskarna i trädgården i natt när jag kom hem. Men flytta på sig ville dom inte.. De gick bara runt husknuten och trodde sig vara osynliga. Morris såg dom inte när vi var ute.. (Tror han har dålig syn?), men vädrade för fullt med den kalla nosen.

Idag har jag ledigt och ska ta mig en tur till Kiruna för att handla och tanka. I helgen har jag övernattning fredag-söndag, så Morris ska vara hos VJ. En hel helg på jobbet! Ha det gott ni som läser.. Tjingeling!

3 kommentarer:

Kim M sa...

De måste frysa, de små (?) älgarna.
Grattis till mobilen. :)

larsa sa...

Stackars uteliggardjuren,ute inaturen dom har ingenstans att gå när det blir kallt

En gammalväderannikalåt från rally i p3

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Inte fryser de.. De är ju vana och har lika tjock päls som jag har på bena! :-)
>>>Larsa, Uteliggardjuren... Hmm.. kanske du skulle hysa in älgarna på övervåningen som står tom?? ;-)