tisdag 22 december 2009

Hemsökt?

Måste bara få berätta om en sak som hänt mig, som jag egentligen inte tänkt att skriva om här, men nu har det hänt igen, så jag vill dela med mig av mina upplevelser.

För några månader sedan trodde jag min TV var på väg att gå sönder. Den är ju gammal, så det skulle liksom inte förvåna mig. Men jag var lite förbryllad eftersom det var som om någon stängde av den på knappen på själva apparaten, för att sedan sätta på den igen med SVT1 som startkanal. Detta kunde hända flera gånger per dag och ibland med bara några minuters mellanrum. Skämtsamt tog jag upp detta med en kompis att det kanske är någon som "besöker" mig. Hon i sin tur tror nämnde att så kan vara fallet och då slog det mig att det var inte alls omöjligt.. Jag visste plötsligt vem det skulle kunna vara. Jag blev alldeles kall och skakig när pusselbitarna föll på plats. Under 2-3 veckor hade min TV betett sig så här. När vi avslutade samtalet, började jag tala högt med personen som jag misstänkte kunna ligga bakom. Döm av min förvåning att efter detta "samtal" var min TV normal igen.

Nu så här innan jul hände det igen! Denna gång stängdes TV:n bara av 3 gånger efter varandra med bara ett par minuters mellanrum. (Tilläggas bör att det inte är samma TV!!) Jag hälsade min "vän" välkommen som för att tala om att jag kände till dennes närvaro. TV:n har varit sig själv sedan dess..

Hmm.. Är det inbillning eller är det på riktigt? Tja.. Jag har fått tips om en väldigt bra människa som kan se de döda omkring en.. Ska så snart jag har möjlighet besöka henne och se om hon kan se vad jag tror det kan vara..

Attans vad spännande! Jag har även som tonåring upplevt övernaturliga saker och jag tror fullt på att det kan finnas andar som ger sig till känna.. Vi får se!

8 kommentarer:

Irene sa...

Detta är verkligen spännande !
Jag tror med på visa övernaturliga saker.Jag har en jobba kompis som har haft "besök" av sin flicka som gick bort för 14 år.Hon tror med på det övernaturliga!

Kim M sa...

Det är på riktigt och det är fantastiskt!

Helen Erlandsson sa...

Ja, för mig är det på riktigt!

Louise sa...

Vi har nog någon gåva,jag känner också av en person precis som Linus som blev livrädd första gången det hände.

Helen Erlandsson sa...

>>>Louise, SPÄNNANDE! Du måste berätta mer någon gång! :-)

Nilla sa...

Häftigt! Jag hade besök av en man nyligen, bara två veckor sedan, som inte ville lämna mig under en hel natt. Jag sov inte på hela den natten, han ville att någon skulle vara vaken med honom eftersom han var jätteupprörd och arg över något. Jag har aldrig "sett" något så tydligt som då. Var skärrad hela dagen efter det. Men tillslut var det som att han tackade mig för att jag vakade med honom (Leo sov bredvid)och sedan gav han sig av. Kände direkt när han gav sig av. Konstigt läskigt men väldigt spännande.. har bara berättat för några få, man måste tro på "det" för att förstå. =)

Helen Erlandsson sa...

>>>Nilla, Wow.. Vilken upplevelse! Absolut måste man tro på det. :-)

Anonym sa...

hmm var inte du ateist?? Det betyder väl också att man inte tror på något övernaturligt? Jag vet inte vad jag ska tro..å ena sidan hör man historier som din, å andra sidan har man aldrig kunnat bevisa något övernaturligt. Glenn