tisdag 9 september 2008

Livet som arbetslös

Händer inte så mycket i mitt liv just nu. En vanlig dag som arbetslös ser ut ungefär så här:

  • Morris väcker mig någonstans mellan 6 - 8.
  • Dricker kaffe och läser Örnsköldsviks Allehanda (Som inte är så väldigt bra, men man hänger med på vad som händer i byn)
  • Går morgonpromenad
  • Dricker kaffe vid datorn. Kollar mail, som oftast bara är skräppost, besöker sidorna Ams, facebook, aftonbladet och Borås Tidning (Jo, jag har börjat hålla koll på Borås också)
  • Duschar
  • Diskar
  • Städar om det behövs
  • Sätter mig en stund till vid datorn
  • Går en promenad (Ibland åker jag någon annanstans och promenerar)
  • Sätter mig vid datorn och TV:n
  • Pratar eventuellt lite i telefonen
  • Promenerar mera
  • Tittar på TV en stund innan jag somnar

Ibland blir det något avbräck, men en typisk dag ser ut som denna. I lördags var jag och Morris med exet och fiskade.. Eller jag tittade på och grillade korv.. Pyroman som jag är så tycker om att göra eld. Och där kan jag sedan sitta och stoppa in pinne efter pinne som sakta brinner upp. Vädret var på topp så det var en skön eftermiddag. Några bilder från denna eftermiddag. Jag är inte vidare fotogenique eller vad heter. Mina gröna gummistövlar får nu äntligen synas här på bloggen. Nu är klockan 10 och det snart dags för den dagliga duschen. (Då vet ni var jag befinner mig i mitt schema ;))

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var arbetslös ett kort tag och jag fyllde mina dagar med att fylla i div. papper. Kvällarna klubbade jag mig igenom. Jag var 19.

Roligt med bilder. Ni har det gemytligt i skogen. MYS!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Klubbar helst inte så mycket i den här staden. Bara att ta sig fram och tillbaka från stan kostar närmare 500 kronor.. Blir dyrt!

Anonym sa...

...inte om man cyklar eller skaffar ragg som har en lya på stan...

Pams

Helen Erlandsson sa...

>>>Pams, Hade jag inte brytt mig om att komma in på krogen med hela ryggen full av svettiga pärlor, så hade jag gärna cyklat.. Det senare alternativet lät ju betydligt trevligare, men jag är ganska så pryd av mig om jag inte är stupfull. Och är jag stupfull så är det nog inte så många som vill ta med mig hem heller... Enda ond cirkel... Alltså, en lägga med krypavstånd hade varit bäst. Eller så får man ta in på kakelhotellet varje gång...? ;)

Anonym sa...

Hej Helen
Roligt att ser Morris äta blåbär.
Kul att se och läsa din blogg1
hoppas att det gå bra för dig på ditt nya job!
Ger Morris en kram från mig och har det så bra.
Kramar från oss ut Alvesta