fredag 26 september 2008

OLYMPUS MJU850SW

Ojojojojoj... Nu var det över en vecka sedan jag skrev något... Har bara jobbat och har inte haft så mycket intressant att skriva om...

Skulle sett Tomas DiLeva i onsdags, men jag jobbade... Så jag får lyssna på hans predikar en annan gång hoppas jag!

Men nu ska jag berätta om något annat.. Jag är över lag en oekonomisk hynda och "Lyxfällan" skulle nog kunna ge mig en och annan känga... Neeeej, så illa är det inte, men jag har svårt för att hålla i pengar och ha en buffert.. Så sparade pengar finns det ont om.. Men nu har jag varit duktig och gått igenom alla mina faktiska utgifter och kommit fram till en hållbar budget som ska ge mig sparade pengar på banken! Nu är det till att tänka till innan jag handlar! Så jag har gett mig själv en bra "limit" att hushålla med varje månad och resten ska in på sparkontot! Känner mig jättetillfreds med detta upplägg. Jag har tidigare gjort så och det har fungerat bra... Men nu kommer jag berätta om vad jag köpte några timmar efter jag hade satt min budget.. jo , jag hade faktiskt råd till det även om det låter lite konstigt...

Jag köpte en ny kamera som jag suktat efter i ett par månader! Mycket stolt och glad. Det blev en Olympus MJU850sw som jag tror passar jättebra i kallaste lappland! Den är vattentät och tål kalla temperaturer! Bättre kan det inte bli! Så imorgon ska jag ut och fota och testa alla roliga funktioner. Roligast är nog undervattensfunktionen! Äntligen kan man doppa ner kameran i vattnet och knäppa kort! Kommer givetvis lägga upp lite bilder här. JÄTTEGLAD!

Glad som katten - en kamera som tål vatten! Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att jag har pam som håller ordning på en budget,har inga guldbyxor bara stora hål i fickorna..

mvh larsa

Helen Erlandsson sa...

>>>Larsa, Jag känner igen det. Därför har jag börjat ta tag i det!