lördag 27 september 2008

En helt vanlig lördag



Idag har jag varit ute och testat min nya kamera... men det fina höstvädret som genomsyrat hela veckan hade bytts ut till en grå och mulen dag.. En och annan solglimt lyckades ändå tränga fram. Så mina vivioner om att fånga alla eldsprakande träd dog ut.. Men det finns en dag imorgon också. En tur i svampskogen gjorde Morris lycklig och nu är han hos hos sin f.d. husse, så jag har HF (hundfritt) ikväll. Men har inga planer alls!

Jag har varit på tygloppis idag. Skrev ju tidigare att jag letade tyg till kuddar som jag ville sy. Hittade en hel bärkasse med tyg och fick frågan om jag tyckte det var för mycket att betala 30 kr... Tyckte det kändes alldeles för lite så jag köpte ett par lotter för att kompensera. Får väl se om jag kan sy ihop något av det jag fick.

Jag har tänkt på en sak. Jag är absolut inte kyrklig eller kristen. Har tänkt att gå ur kyrkan, men den där attans lappen kommer aldrig iväg. Men det lustiga i det hela är att jag nyttjar ofta kyrkans jippon och annat.. T.ex. så var tygloppisen i kyrkans regi, en massa andra loppisar jag besöker är också kyrkans. Ett av stans bästa kaféer ägs av en kyrka! Och jag har säkert omedvetet även nyttjat en massa annat också! Så hur jag än vänder och vrider på det så kommer jag ändå på något sätt stödja kyrkan trots att jag inte kommer vara medlem mer.. För hur det än är så kan jag inte undvara de goda mackorna eller det där fyndet jag letat efter så länge... Men det får man väl stå ut med då. Jag vill ju ha dessa saker! Så nu ska jag med glädje sy nya kuddar av tyget jag köpte från kyrkan idag och tänka på att jag faktiskt vann på det...och det gjorde tyvärr kyrkan också... Men det är svårt att inte stödja när man så gärna vill ha något!

Här kommer lite bilder från dagen idag. Morris tuggar ben, Morris ligger i blåbärsriset, en tjärn i skogen, svampkorgen och dörren till en fäbod.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Hade missat detta inlägg.
Vilka UNDERBARA bilder.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Tack! Och jag såg din kommentar idag.... Kram