torsdag 4 september 2008

Suck, vad de leker..

Oj, vad jag blev irriterad när jag inte kunde logga in på bloggen, facebook och min mail! Det är ganska skrämmande hur beroende man är av att kunna vara uppkopplad. Men efter flera försök och omstart av datorn lyckades jag komma in och nu hoppas jag att jag kan publicera detta inlägget.

Har tagit det lugnt några dagar. Promenerat, städat (!), och suttit framför datorn. Nu har det varit städat och fint i flera dagar här hemma. Jag har t.o.m diskat som jag oftast bara gör när det börjar ta slut på porslin... Ja, jag har sagt det förr, jag är inget fan av städning! Men det är skönt när det är nystädat. Eftersom jag har en stor hund som dreglar, fäller och gärna kommer in med leriga fossingar kan det lätt bli skitigt fort.. Älskar min hund, men ibland hade det varit skönt att slippa ha smutsigt jämt!

Nu har jag låtit håret växa ut ordentligt och det är för närvarnade väldigt bångstyrigt. Jag har trivts i mitt korta hår som prytt min skalle den senaste tiden, men jag blir lite avundsjuk på långt vackert hår, så nu har jag börjat spara. Måste bara stå ut denna hemska mellanperiod då man bara ser för jävlig ut!! Så allt som oftast åker kepsen på för att dölja den peruk som min frisyr just nu liknar..

Har suttit och retat mig på alla fåniga amerikanska programledare. De fullständigt hyllas av publiken för saker som för mig är självklara... Ta t.ex. Rachel Ray... Tillsätter hon salt i maten så jublar publiken som för att säga: "Hurra, vilket bra tips.. att jag inte kommit på det själv!" Andra programledare som lyfts till skyarna och som jag bara inte kan med är AFV:s Tom Bergeron(heter han så?)... Hjäääälp, hur kan en sådan tönt hyllas av publiken? Får de betalt för att skratta åt alla hans dåliga skämt? Själva videorna är bra och roliga, men jag hade gärna sluppit honom.. Men allt är så himla amerikanskt och alla i publiken ska skratta och le eller i Oprahs och Doktor Phils program nicka, gråta och spela med. Hysteriskt!

Och inte är Sverige bättre med alla dessa fåniga lekprogram som alla kändisar ska vara med i. Måste vara ett sätt för en del av dom att alltid vara aktuella. Det är som ett sätt att hålla kvar sitt kändisskap om skivan dröjer länge. Eller att förlänga sitt kändiskap om idrottskarriären är över.. Eller tycker verkligen svenska folket att det är festligt och helmysigt att kändisarna ställer upp? Något måste det ju vara eftersom det finns. Men det är för mycket sånt på TV för min smak.

Nu ska jag inte sitta här och spy galla över sånt som inte jag tycker om. Nu är det dags att åka och leta tyg till nya prydnadskuddar. Nu när jag är hemma ska jag passa på att vara kreativ och damma av symaskinen och designa mina egna kuddar. Fick en sådan lust att knåpa lite.

Ha en bra dag alla!

Inga kommentarer: