måndag 1 september 2008

Gener(-ande)(-ös) hårväxt

Oj, vad tiden går! Skulle blogga igår, men jag hade städdille och höll på hela dagen. Torkade skåpluckor och bytte till mina nya fina gardiner. Oh man, vilken mysstämning det blev! Lade på finduken från Peru som går i starka röda färger. Det hela känns lite bohemiskt och jag kom att tänka på Roger Pontare. Han hade nog gillat mitt vardagsrum! Ska försöka lägga ut en bild, men måste vänta tills jag har bättre ljus.. har för närvarande bara mobilens kamera och den gillar inte mörker...

Men det var inte det jag skulle skriva om idag egentligen. Jag har länge funderat på det här med generande hårväxt. Jag vet att det är många som bloggat om det tidigare men jag tänker också skriva lite om det. Jag tillhör kategorin av människor som inte bara har generande håväxt utan också generös hårväxt. Hade någon bara sett mina orakade ben hade de förmodlingen tagit dom för att tillhöra en man. Bikinilinjen kryper allt längre ner på låren, så skulle jag ha glömt att raka den innan man hamnade på stranden skulle jag behöva cykelbyxor för att dölja allt.. Det som jag ångrar är att jag en gång började använda rakhyvel.. Expertis påstår att man får inte mer hår eller grövre hårstrån. Det bara känns så enligt dom. Men nej, de måste ha fel! För över allt där rakhyveln gått fram och skövlat små taniga strån har det växt upp en urskog! (Bilden nedan är hittad på nätet! Alltså inte mina ben! Men de kommer kanske se ut så mär jag är 50(?)).


Och då tänkte jag så här; kanske att det är sant som de säger, men att man måste vänta ut hårstråna så att de trillar av naturligt och ett nytt förhoppningsvis mjukt, lent och ljust hårstrå kommer upp igen? Tänkte att man kanske skulle göra ett test. Jag ska inte röra rakhyveln på hela vintern... Men då blir det ingen bastu med arbetskompisar.. jag kan nämligen inte med att visa mig hårig!! Och är det någon som vet hur länge ett hårstrå sitter kvar på kroppen innan det trillar bort? Det känns som ett jobbigt experiment. Och tänk om jag skulle träffa honom med stort H. Inte vill väl jag visa hur hårig jag är på en gång? Inte roligt första intryck när kläderna har fallit.. Läste en blogg någonstans härom dagen.. En kille som hade träffat en väldigt hårig kvinna och hon var stolt och brydde sig inte så mycket om sina djungler. Och han verkade inte bry sig om det så mycket heller..

Hittade denna bild när jag googlade på bikinilinje. Den låg på en annan blogg också. Jag kunde inte annat än le och hoppas att jag inte kommer se ut så här när jag blir äldre!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nejdå ingen fara helen,du har smalare rumpa :)
mvh larsa

Helen Erlandsson sa...

>>>Larsa, Tack! Då är det den sidan jag får visa upp av mig själv! *S*

Anonym sa...

Det kommer ju alltid en antirörelse så efter rakningshysterin kommer karlarna snart älska en hårig kvinna. Sanna mina ord!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Jag väntar på den dagen! Vad snygg jag kommer vara då =)