onsdag 10 september 2008

Livet som helt arbetslös kom av sig

Ett par timmar efter senaste inlägget, ringde telefonen.. "Hej, vill du jobba hos oss?" Vad?? Jag har bara varit arbetslös i 9 ½ dagar, som iof känts som 9 ½ vecka, och jag kände mig faktiskt lite eftertraktad en stund. Jobbet är tillfälligt och på tim, men det kommer bli heltid i början. Yrket (Personlig Assistent) är inte vad jag vill syssla med en längre tid, då guidejobbet drar det längsta strået, så det här kommer vara fram till november då jag drar till Jukkasjärvi igen. Men det är ju bra att ha något att göra och känna att man drar in lite pengar till statskassan så Reinfeldt och co blir nöjda! (Säkert! Jag gör det för min egna skull!) Hur som helst så ska jag först och främst inskola mig och känna mig för om det kommer att fungera rent kemimässigt mellan mig och brukaren. Så jag ska inte ropa hej än. Återkommer om min arbetssituation (som det så fint heter på arbetsförmedlingen).

Idag har annars inte alls sett ut som min typiska arbetslösa dag. Den började likadant med kaffe, tidning, cigarett (glömde bort att nämna morgonciggen igår!), promenad och dusch. Sedan ner till handikappomsorgen anngående det nämnda arbetet. Sedan en fika på mitt gamla jobb som jag var arg på och till sist innan jag åkte hem åkte jag till Pam och fikade. Köpte med mig en onyttig men god pizza som jag slängde i mig alldeles för fort och sedan promenad med Morris. Lite TV och Dator och en promenad till och nu sitter jag här! Guuuud, vilken olintressant information!

Imorgon har jag lovat Morris en utflykt, vilket innebär att han får springa lös under en längre tid i skogen! Jag vet inte om han fattade vad jag lovade och sa, men viftade på svansen gjorde han och lovat är lovat, så imorgon blir det några timmar i skogen!

Nu ska jag slötitta på TV igen.. Brukar sällan hitta något riktigt bra utan hamnar lätt framför någon gammal komediserie, vilket kan vara småtrevligt, när man är lite trött och har lätt till skratt.

See ya!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ser! Du är eftertraktad.
Och nog förstod Morris vad du sa!