söndag 14 september 2008

Söndag morgon - Vilodagen

Söndag och mulet. Morris ligger och snarkar jämte mig i soffan. Han väckte mig halvsju och ville ut och sedan när jag har piggnat till efter tidig promenad somnar han om.. Taskigt! Imorgon börjar jag på nya jobbet. Besökte min arbetsplats i fredags. Kan nog bli bra. Det är väl inte det jag vill syssla med hela livet, men det rör sig ju bara om en kort period.

Längtar mycket till Jukkasjärvi igen. Går bara omkring och väntar. Planerar redan vad jag ska packa med mig. Glömde en del saker förra året som jag måste komma ihåg i år. Bikini t.ex... Jo, jag behöver en bikini i kylan så jag slipper bada vildmarksbad och bastu naken! Börjar bli "fin" på äldre dar... (?)

Denna söndag ska jag tillägna soffan och någon film. Blir som vanligt promenader med Morris också. Men det ska bli en riktig slappardag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott med en slappardag.
Och jag känner igen det där.. de vill ut och sedan somnar de om.

Längta du till Jukkasjärvi men glöm för tusan inte att leva i nuet också!

Anonym sa...

Näe kom igen nu å släpp fångarna fria :)

mvh larsa