torsdag 27 augusti 2009

Das Model

Härom dagen hörde jag en låt på radion som gjorde mig så glad. Det var något som påminde om barndomen.. Men samtidigt var jag lite förvånad. Under hela min uppväxt ansåg jag mig själv vara hårdrockare.. (Ja,ja.. lite utsvävningar hade jag väl också) Hur som helst så på "min tid" var man antingen hårdrockare eller synthare och synthare var i mina ögon PEST!

Så nu satt jag i bilen, höjde volymen och bara njöt och kände mig lycklig! Till en låt av KRAFTWERK! På något vis måste det ändå finnas något positivt minne av denna låt. Men jag vet inte vad.. Låten var "The Model" och den är såå underbar på något vis!

Eftersom jag ansåg mig vara hårdrockare på den tiden ger jag er låten tolkad av Rammstein.. En helt underbar version!




Okej.. ni får orginalet också då med Kraftwerk..

Inga kommentarer: