lördag 22 augusti 2009

Uppdatering på begäran

Har absolut inte haft någon lust att blogga på ett tag.. Efter klagomål från familjen ska jag skriva några rader..

Vad händer då? Inte mycket.. Har varit arbetslös i snart en vecka och klättrar redan på väggarna. Kände mig deppig redan första dagen faktiskt. Att vakna och inte ha några tider att passa är PEST! Jag tog mig i kragen och gick till arbetsförmedlingen för inskrivning och hade lust att vända i dörren! 3 timmar senare efter väntan, väntan och ännu mer väntan var jag inskriven igen. Har försökt fördriva dagarna med bär- och svampplockning. Så nu finns det blåbär och kantareller i frysen igen. GOTT!

Förra lördagen var jag på en krogsväng. Inte några span denna gång heller. Mest var det lammkött ute och trots att jag är sexuellt undernärd.. (!!) så gick det inte att finna något intressant!! Hmm.. kanske är man kräsen?

Hade en underlig dröm igår. Jag och en kompis vann 60 miljoner! När jag vaknade kom jag ihåg siffrorna som vi vann på, så jag skrev upp dom. Till saken hör att vi varje vecka spelar på lotto, så nästa vecka ska dessa nummer användas! Tänk om det är en sanndröm? Jag har haft sanndrömmar förr, dock inte av positiv karaktär, men denna gång kanske det fungerar? Haha.. Ja, det är ju värt att testa.

Idag var jag och PE (f.d. PCD) på bakluckeloppis. Vi hade velat vara med själva och sälja bort gamla saker man inte behöver mer, men det fanns ingen plats. Så istället kunde man ju åka dit och se om man hittade något istället. Jag köpte absolut ingenting, vilket känns ganska bra eftersom man ändå redan har så mycket saker..

Och tobaken ja.. Veckans låga humör gjorde att jag fuskade MYCKET! Idag har jag tagit nya tag igen och käkarna är alldeles ömma av allt tuggande på Nicorette!

Ska försöka blogga lite oftare.. tror jag.. men jag lovar inget!

2 kommentarer:

Kim M sa...

Hoppas drömmen blir sann.
Så himla coolt att du kom ihåg siffrorna! Och att du var rapp nog att skriva ner dem.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Skrev ner de så fort jag vaknade.. men jag är lite osäker på de första siffrorna dock.. Men visst vore det kul om det gick in! :-))