måndag 3 augusti 2009

Surtanten är lös!

Nu är det väl ändå på tiden att jag skriver lite här... Den sista tiden har jag inte haft ork eller lust att blogga! Har tänkt många gånger och haft så många saker som jag skulle ha bloggat om, men sedan så blir det inte i alla fall.. Fy på mig!

Det finns saker som jag lätt retar upp mig på.. Vet inte om man håller på att bli tant, för en smutsig tvättstuga kan göra mig sur nu för tiden! Än har jag i alla fall inte skrivit någon arg och patetisk lapp! Tur är väl det! Så jag är väl bara halv tant än.

Två gånger denna helgen som förflutit har jag också blivit uppretad på kassörskor med noll kundkänsla! De pratar om fritid och fest med kollegor med ryggen vänd mot kunden, samtidigt som de tar betalt! Inte ens ett ögonkast när kvittot lämnas över! Vet inte ens om de skulle märka om man betalade eller inte! Usch! Lite hyfs och åtminstone ett "Tack och Varsågod" är väl inte för mycket begärt?

Jag har också retat mig på någon kommunalarbetare som har tänkt till vad gäller nedskräpning och problemet med att folk inte plockar upp hundbajs. Så som för att påminna folk har det satts upp skyltar med tillhörande bajspåsar som man får använda! Trevligt kan tyckas. Speciellt när man glömt att stoppa påse i fickan innan man klev utanför dörren. Men.. det är ingen som tänkt på att det inte finns någonstans att kasta bajspåsen! Det kanske är där problemet ligger?? Om Morris bajsar i början på våran tur på den fina gångvägen måste jag bära runt ett halvt kilo skit 2-3 km!! Några latriner kan väl inte vara för mycket begärt?

Nej.. nu ska surtanten inte gnälla mer.. Katten har kommit tillbaka hit i några dagar igen. Skojigt för Morris! Igår såg jag en jättefin räv på morgonpromenaden. Den satt och solade i skogen bara 20-30 meter ifrån! Vanligtvis brukar de springa iväg på en gång, men den här satt kvar en bra stund och spanade.

Morris verkar lite less på mig nu, så jag får skriva mer vid ett senare tillfälle!

/Surtanten

5 kommentarer:

Kim M sa...

Välkommen till min sura värld!

Och för övrigt så är hundbajshysterin patetisk när staden ser ut som ett sopberg.

Therese sa...

Skaffa mindre hund, som skiter mindre högar !

Ryck upp dej, tänk på de stackars Boråsare som föds med gummistövlar ; - ))

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Hysteriskt i stan kanske,men här är det faktiskt ganska fint bland villor och trädgårdar! Jag tycker om att vara sur ibland! :-)

>>>Therese, Det bästa hade väl varit att skaffa en hund som gick på låda! Du hade man inte ens behövt gå ut i pissväder! Gummistövlar är bra! Älskar gummistövlar!! ;-)

Anonym sa...

Har åxå tänkt på det där med :
-Var är soptunnan???
P.

Helen Erlandsson sa...

>>>P. Jaaa.. var är den??