torsdag 6 augusti 2009

Surtanten är lös 2

Jodå.. irritationen växer med ett minskat nikotinintag. Arbetskompisen har inspirerat mig att försöka göra mig kvitt nikotinet. Hon bestämde sig för att sluta snusa och jag hakade på. Jag röker dock än, men väldigt lite och mitt mål är att sluta helt. Min nya strategi är nikotintuggummin och jag plockar bort fler och fler cigaretter och röker nu endast runt 25-30% mot vad jag brukar! Jag har dessutom valt svaga tuggummin för att kunna bli kvitt beroendet ganska fort. Det känner att det kan fungera!

Det här innebär dock att jag kan vara ännu mer surtant än vanligt och jag kan lätt känna mig irriterad på jobbiga kunder. Fast det värsta är ändå det lugna tillstånd som råder på jobbet då vi har lite att göra... Det kryper i kroppen! Men jag biter ihop och tar ett tuggummi. Än så länge får jag röka EN cigarett på lunchen, men i ärlighetens namn så känns den inte sådär jättegod som det brukar när man inte rökt på några timmar. Kanske beror det på att kroppen redan har tillräckligt med nikotin p.g.a. frenetiskt tuggande?

Jag hade besök av SB som jag arbetade ihop med i Jukkasjärvi igår kväll. Då fuskade jag dock mycket och rökte ett par cigaretter för mycket.. Men jag är ändå stolt! Idag har jag varit dubbelt så duktig istället och det känns BRA!

Nu ska flera cigaretter plockas bort framöver så jag slutligen hamnar på NOLL cigaretter/dag! Tjoho! Ser fram emot att göra mig fri från att vara slav under tobaken! Nu SKA det lyckas!

5 kommentarer:

larsa sa...

Helt rätt att skippa rökeriet,finns bättre sätt att göra av med pengar på(vin å sånt där annat gott)..skitjobbigt att sluta men när man lyckats så känns det helt super:)kämpa på

Helen Erlandsson sa...

>>>Larsa, jag kämpar.. men går ut snällt denna gång! Snart ska det vara borta helt! :-)

Anonym sa...

Heja!
Ge inte upp vad du än gör.
Allt är positivt med att sluta röka!
Mera pengar i kassan bland annat=)

Helen Erlandsson sa...

>>>Anomym, Det går upp och ner hela tiden.. Har fuskat en del under helgen, men jag har ändå inte gett upp än!! Jag har fortfarande dragit ner ordentligt mycket och är ändå nöjd! Men snart ska det bort helt! :-))

Kim M sa...

Jag håller tummarna!