fredag 14 augusti 2009

Tuggummin och sedlar

Hur går det med tobaksavvänjningen undrar ni kanske? Det går helt enligt mina planer och jag känner mig otroligt positiv och stolt över mig själv! Jag röker ännu lite grann men det är en del av min plan. Ska inte sluta tvärt denna gång utan sakta vänja kroppen med mindre och mindre och slutligen inget nikotin! Denna plan verkar vara den bästa jag haft! Tuggar nikotintuggummin mellan varven men jag har valt den svaga sorten trots rekommendationer att ta de starka!


Jag är glad för varje skippad cigarett och berömmer mig själv! Det går fler och fler timmar mellan varje cigarett och det känns så bra!! Jag har aldrig med mig cigaretter ut i skogen längre utan istället ligger det tuggummin i fickan. Jag har också börjat spara pengar för varje paket cigaretter som jag inte köper. För att se pengarna tar jag ut kontanter och lägger i min inköpta spargris! Och redan har jag 250 kronor där!

Morgonen är värst.. Den första cigaretten till kaffet är såå god.. så den kommer nog bli den sista jag plockar bort! Men jag känner mig så stolt över mig själv och tror faktiskt att jag lyckas denna gång!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tummen upp!
P.

Helen Erlandsson sa...

>>>P. Två tummar upp gör jag själv till mig! :-)

Kim M sa...

En riktig plan!
Jag håller alla mina tummar.
You can do it.
Jag brukar tänka på min far som slutade röka när han var 50 nånting.
Kunde han så kan vem som helst.

Louise sa...

Vad duktig du är!!! Den här gången kommer du att klara det. Annars får du plocka fram lite extra av det ärvda jävla anammat vi har!!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, 50 år är ganska lång tid!
>>>Louise, Det där jävlar anammat borde jag plocka fram oftare!

Irene sa...

Hej Helen
Du är jätte duktig!Kämpa vidare du ser att der går.Det blir kanske en rolig resa sen nu när du sparar!

Helen Erlandsson sa...

>>>Irene, Ja, jag hoppas kunna använda pengarna till något skoj! :-)