tisdag 25 augusti 2009

Underbara morgon

Vaknade med ett glatt humör idag. Allt kändes bara så där skitbra. Kanske berodde det på att jag igår glömde stänga balkongdörren riktigt så Morris hade möjlighet att puffa upp den åt mig på morgonkvisten. När jag vaknade var det sådär underbart svalt och friskt i hela lägenheten och jag kunde känna en lätt vindpust i ansiktet. Solens strålar letade sig in genom vardagsrumsfönstret och livet kändes bara fantastiskt!

Inte många gånger jag känner så när jag vaknar till dagar utan att ha något speciellt att göra. Därför njuter jag extra idag och tänker ta till vara varje sekund som jag känner mig så här tillfreds med livet.

Idag är dagen då man lättvindigt säger "Det ordnar sig", "Allt kommer bli till det bättre" och "Det är ingen idé att oroa sig". Nu ska jag bara försöka hålla kvar vid den här känslan. För allt löser sig. Nu ska jag säga som en gammal vän en gång sa:

-Det gäller att vara tillräckligt nyfiken på morgondagen..

Så är det nog. Man måste blicka framåt och ta till vara allt som erbjuds. Men framför allt för man inte glömma bort att leva i nuet. Livet är för kort för att gå omkring och grubbla. Det mår man inte bättre av. Fast ibland kanske man behöver de perioderna också.. För hur ska man annars kunna uppskatta de bra stunderna?

2 kommentarer:

Kim M sa...

Ljuvligt är det att vakna så.
Hoppas hela din dag blev kalas!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Tack! Hoppas din blir minst lika bra! :-)