söndag 9 augusti 2009

Gladtanten kommer fram ibland

Igår kändes det som surtanten gått och gömt sig. Kände mig gladare och piggare än på länge! För första gången på länge skuttade jag enkelt upp för branta, långa och steniga backar på Balesudden. Kände att mitt gamla jag var tillbaka efter en väldigt trött och orkeslös sommar! Kanske berodde det på sällskapet? A-L var med som jag inte träffat på länge och det var jättekul att träffa henne igen. Rökte lite mer än jag borde, men ser det inte som ett nederlag utan fortsätter enligt min plan för att bli rökfri.


Uppfriskande bäck

Balestjärnen med sitt klara vatten

Under vattnet 1

Under vattnet 2

Man kan ana trädstammen i vattnet

Balestjärnen

Längst ut på Balesudden 1

Morris vilar

Längst ut på Balesudden 2

Längst ut på Balesudden 3

Morris kattkompis Lillan var här en sväng igen och här kommer en bild när de slappar tillsammans i sängen och soffan.

4 kommentarer:

Kim M sa...

Underbara bilder som alltid.
Den nedersta får mig att storle.

Se så! Fortsätt kämpa mot nikomonstret!

Irene sa...

Hej Vilka härliga bilder!!!!
Ja kämpa på om du vill blir rök fritt.Finns villjan där så då går det! Lycka till!

Anonym sa...

Härliga bilder!
P.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Tacl! :-)
>>>Irene, Tack du också! :-)
>>>P, Tack till dig med! :-)