söndag 5 september 2010

Blankt


Jag såg i somras att mina däck inte var så fräscha som de borde. För några veckor sedan när jag körde i regnet märkte jag också att bilen tappade greppet i minsta lilla vattenpöl. Nu pratar jag LITEN och grund pöl där man lätt kunnat gå igenom med gympadojor utan att bli blöt. Har inte tänkt så mycket på det mer förrän igår när jag skulle kolla var ett missljud kom ifrån... Halva höger framdäck är BLANKSLITET! Det finns inget mönster alls... Kan det vara hjulinställningen? ARGH! Tänkte försöka klara mig på däcken fram tills man får sätta på vinterdäck igen. Hoppas inte polisen vinkar in mig..

(Och det där missljudet... Det kommer och går.. Låter mer när jag svänger åt ena hållet.. Låter som metall som "gnids" mot varandra.. Hittar inte felet..)

5 kommentarer:

David B sa...

Kommer ditt (jag menar bilens!) missljud fram, eller bakifrån? hjullager? Eller gnissel från bromsarna kanske?

Helen Erlandsson sa...

>>>David B, Vänster fram.. Det kommer och går.. Är inte där hela tiden.. Hmm.. måste utreda det! :-)

Helen Erlandsson sa...

David B, Haha.. jo, jag har också missljud.. men de ska vi inte gå in på!! :-D

David B sa...

Bromsklossar har ibland ett litet bläck som gnisslar mot skivan för att uppmärksamma rattvridaren att det är dags för byte. Kan vara värt en titt?:) Kul om man kan hjälpa till med åtminstone något missljud!:D Kan även rekommendera däckladan (tror jag det hette) i ö-vik, fick bra service och pris där förra året.:)

Helen Erlandsson sa...

>>>David B, Tack för tipset! :-)