tisdag 7 september 2010

Så var det ju det här med vintern..

Som ni läsare som hängt med ett tag känner till, så har jag alltid ångest inför vintersäsongen. Ska man ta en säsong till i Jukkasjärvi eller ej..? Varje vår säger jag att nu var det sista gången..

Nåja.. Sa senast förra veckan att jag inte tänker åka tillbaka, men så igår fick jag ett samtal med förfrågan om jag ville jobba en säsong till. Jag har jobb om jag vill. Lovade att tänka på det ett par veckor. Igår dök även min goa arbetskompis VJ från Jukkas upp också. Plötsligt pratade man vinter och planerade inför säsongen!! Det kändes så naturligt. Som den självklaraste saken i världen!

Idag fick jag hejda mig och stanna upp.. Skulle ju fundera en stund.. Vi får se vad som händer.. Måste nog skriva en lista på för- och nackdelar. Analysera och sedan fatta beslut.

Tjo och tjim!

2 kommentarer:

Kim M sa...

Spännande.
Se - du är eftertraktad arbetskraft!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, det beror på min höga kompetens!! ;-)