måndag 13 september 2010

Morris ska åka tåg!

Jag och Morris ska åka till Borås och hälsa på. Har inte varit där sedan maj -09! Nu är det dags! Det blir premiär för Morris att åka tåg! Tror matte är mer nervös för det än han! Valde att ta ett tåg med fler byten, för då blir det naturliga kisspauser! Jag ser en bild framför mig hur Morris kommer stå på perrongen och kissa på andras resväskor! Hoppas han väljer en Louis Vuitton! Jäkla snobbväska! Själv väljer jag min billiga Everest rygga.. Kommer se ut som jag är på luffen.. Den är bekväm och jag behöver inte vara rädd om den. Jag får även 2 händer att hålla Morris med när han jagar chihuahuar på Stockholms Central. Där har vi för övrigt tid till en snabbpromenad om tåget är i tid. Jag har alltid lovat Morris att någon gång få skita på Stockholms gator.. Inget illa menat mot Stockholm och stockholmare.. Snarare ett internt skämt mellan mig och Morris.. Han är ingen stadshund utan en lantis! Nu får han chansen! Han kommer också få chansen att lämna sina spår på väskor och gator i Göteborg. Kan bli en spännande resa.. Tror Morris får börja med en vilodag i Borås och hämta andan. Ställa om sig från norr till söder och smälta alla intryck.


Här har Morris tagit båten ut till Ulvön!

2 kommentarer:

Kim M sa...

Spännande!
Ser fram emot att höra hur det gick.
Sebbe har ännu inte åkt tåg, men tunnelbaneresorna har alltid gått bra. Även de lite längre. :)

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Önskar jag hade en liten hund som kunde sitta i knäet och kura.. Skönt att det går bra med Sebbe! :-)