onsdag 1 oktober 2008

Långkalsonger kallar

Usch vad jag slarvar med bloggen! Nu är det dags att skärpa sig! Har haft några dagar med jobb och skogspromenader. Plockade massa trattkantareller och trumpetsvampar igår. Så hela denna dagen är vigd till rensning, förvällning och torkning. Hur många vuxenpoäng är det?

Nu har kvällarna och nätterna blivit kallare och jag drog på mig långkalsonger för första gången i måndagskväll. Åh, vad skönt det var! Jag verkligen myser i långkalsonger.. Det är så skönt att känna sig behagligt varm under ytterkläderna och samtidigt känna kylan utanför den.. En konstigt lyckorus instämmer sig. Jag går dessutom med långkalsonger inomhus. Jag tillhör kategorin av folk som kastar av sig ytterkläderna, men inte bryr sig om att ta på sig något annat. Så kom och hälsa på mig oanmält på vintern så öppnar jag i underställ och raggsockar! Jag tror jag har 10-12 uppsättningar av underställ och det är de som fyller upp min tvättkorg en decembermånad..

Nu ska jag ta tag i svampen igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett så fult ord!
Jag föredrar "långtrosor"!
:)

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Haha...långtrosor... det låter så feminint! Håller mig till att kalla det för "kalsong" ändå! =)