lördag 30 augusti 2008

Lördag morgon och sista arbetsdagen!

Äntligen när dagen här! Min sista arbetsdag, sedan blir jag ledig ett tag. Eller arbetslös heter väl det. Kanske ska man inte vara glad över det, men jag behöver få andas lite grann jag också. Jag har inte haft betald semester sedan 2001 på grund av att jag aldrig haft en riktig anställning! Tänk er ALDRIG! Och jag är 34 år... Och är man inte anställd så har man inte rätt till semester, inte heller som arbetslös.. Undrar ibland hur det känns att få ta ut 4 veckor på sommaren med betalning.. Visst får man semesterersättning, men hur lätt är det att spara dessa pengar varje månad? Man är ju inte välbetald precis.. Så nu tänker jag ta en vecka helt ledigt och inte bry mig om att söka jobb.. Är man lat då?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Inte lat bara skönt,ok då ser din kväll ut så här då.lite vin,krogen,ungt ragg,densamme blir livrädd för morris å så blir de inge ändå skiiiit...
:)
mvh larsa

Helen Erlandsson sa...

>>>Larsa, hehe.. precis! Och ung ska han va!

Anonym sa...

Semestra! Slappa! Njut!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Det ska jag verkligen göra =))

Anonym sa...

Hej!! Va kul att du hittade min blogg, för nu hittade jag din! Den kommer jag följa! =) Är allt bra med dig annars??

Förstår vad du menar med semester! Jag har heller aldrig haft betald 4 veckors semester, undrar hur det känns egentligen! Haha! Du är absolut värd att slappa och bara vara ledig ett tag nu! Det behöver man för att orka! Ta hand om dig!

Helen Erlandsson sa...

>>>Erika, Allt bra här. Ja, lyckos de som får ha semester. Man blir lite avundsjuk.. Ta hand om dig med!