torsdag 23 april 2009

Hille kan själv

Imorgon är det dags för den årliga bilbesiktningen.. Jag har sällan turen att de släpper igenom min bil utan anmärkningar och ombesiktning. Så jag räknar med ännu en dyr historia. För att åtminstone göra listan 2:or något kortare har jag lagt mig under bilen idag och lagat ljuddämparen som läckte och även spänt handbromsvajern. Något lärde jag mig av reparationshandboken jag lånade förra året!

En bra tjej reder sig själv heter det ju och nu när man är singel får man väl ta fram sina färdigheter som man annars gärna inte låtsas om för att på så vis slippa. Jag tycker faktiskt det är lite trevligt att bli skitig och några snygga naglar att vara rädd om har jag ändå inte. Men bäst av allt så känner jag mig så nöjd efteråt!

Så nu får jag hålla tummarna för imorgon, göra mig snygg och lägga en femhundring i vindrutan som muta.. Det kan ju fungera?

4 kommentarer:

Mille sa...

heja Helen, vad duktig du är :)
Bra att man kan ta hand om sig själv och inte behöver en man för att fixa bilen! Härligt!

Suuuuuperfin bakgrund till bloggen förresten! Var hittar du alla fina bakgrunder?

Helen Erlandsson sa...

>>>Mille, Kolla länken längst upp till vänster på min blogg. (The cutest blog on the block). :)

Kim M sa...

Oj! Jag är imponerad (och förstår inte mycket..)
Hoppas det går bra.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Jag har mina dolda talanger ;)