söndag 19 april 2009

Man ser det man vill se

Under min nattliga promenad med Morris skymtade jag ett fotbollsmål mellan villorna och jag smålog, när jag kom ihåg promenaden för 2 veckor sedan då jag fann en grusplan ett stenkast från mitt hus. Det tog mig nästan 2 år att "hitta" den.. Jag var väldigt förvånad den kvällen och tror till och med att jag utbrast ett "va!" . Hur har det varit möjligt att undgå detta?Det finns fler saker som jag har "funnit" i min lägenhet under veckan också..

Jag har ett skåp som min TV står på. I skåpet är det väldigt bra ordning. Där ligger alla cd-skivor och de är uppstaplade fint. Jag har ibland tänkt på att skaffa en ny cd-spelare med BRA högtalare, då jag nu endast har en liten dålig sak med hemskt ljud. Anyway, jag öppnar cd-skåpet för att ta ut några gamla skivor och vad får jag se.. EN CD-SPELARE!! Den tar ju upp halva översta hyllan och jag kan inte begripa varför jag inte reflekterat över detta tidigare! Jag har alltså en gammal (men bra) cd-spelare som jag har sett tusentals gånger i mitt ordningsamma skåp och ändå så har jag inte sett den.. Hur kan det komma sig?

Man ser det man vill se kanske? Jag struntar i en fotbollsplan och jag vill inte ha en gammal cd-spelare när man kan köpa en ny och finare.. Kanske?

3 kommentarer:

Kim M sa...

Och kreditkortet - har du hittat det?

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Nej!! det är fortfarande borta, så jag har beställt ett nytt! Undrar... Förstår verkligen inte vart det är!!??

Mille sa...

Haha, ja du är nog nästan (men bara nästan) lika förrvirad som jag är ;)