söndag 19 april 2009

Trevlig lördagskväll med gott vin

Igår hade jag en sådan där riktigt bra "vindag". Allt rött vin (tycker inte så mycket om vitt) smakade ljuvligt och rann med lätthet ner i strupen. Dessvärre känner man sig lite tung i huvudet idag istället..

Jag blev bjuden på jättegod middag med "förbjudna-saker-enligt-min-nya-diet" hemma hos PCD och LE. Jättegott och magen blev otroligt nöjd efteråt! Sedan åkte PCD och jag in på krogbesök. Vi var där ganska tidigt och satt och diskuterade framtida projekt och idéer, som vi av någon anledning ALLTID kommer in på. Problemet med alla dessa idéer är att de aldrig blir förverkligade. Så har vi hållit på i flera år och listan på affärsidéer är så lång att vi snart skulle kunna göra en affärsidé av att sälja våra affärsidéer..


Vårat krogbesök blev inte så sent utan snarare så gick vi när festen började komma igång! Inga heta karlar såg jag till heller. Hemma blev däremot en annan kille glad när jag kom hem och det var under gäspningar som jag tog en nattpromenad bland villorna där jag bor. (Alltså.. nu pratar jag om Morris!!)

Idag gör sig vinet påmint och tungt är huvudet, men efter en 8km-promenad på morgonen blev det genast lite bättre! Nu har även kroppen fått i sig en fet pizza och fått vila en stund framför tv:n så då är man fit för att ta hand om diskberget som fångar ögat när man kliver in i köket.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Känner igen det där med idéer som bara ligger kvar.
Det är kanske dags att slå till!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Det kommer nog en dag för det också...?? :)