måndag 6 april 2009

Hur är det med minnet?

Nu var det några dagar sedan jag skrev något här.. Har inte hänt så mycket intressant. Vädret har varit trist och till skillnad från alla jag känner söderöver, som kunde sitta ute och grilla och njuta av vårsolen, har här regnat och snöat! Så förutom mina vanliga promenader med Morris har jag hållt mig inomhus.

Nu till det jag skulle blogga om egentligen. Ibland får jag för mig att lägga undan saker på "säkra" ställen som jag själv ska komma ihåg. Ínnan jag åkte till Jukkasjärvi gjorde just en sådan sak. Jag gömde undan (tror jag iaf) ett kreditkort. Eftersom jag väldigt ogärna använder det, så har jag det aldrig på mig. Det brukar ligga på samma plats jämt tills nu. Jag har ett svagt minne av att jag eventuellt lade det på någon bra plats, men nu hittar jag det inte! Jag har gått igenom alla tänkbara ställen, men det är borta! Jag kan absolut inte komma ihåg var jag lagt det.. Det kan ju inte bara försvinna?! Är det början till Alzheimers?Jag har ju bara 1 rum och kök, så det finns inte så många ställen där det kan finnas.. Jag lovar att det dyker upp nu när jag har spärrat det!

3 kommentarer:

Kim M sa...

Men åh, så jobbigt.
Jag har ett jättebra gömställe. Som jag aldrig glömmer. Ska tipsa dig nästa gång vi ses. :)
Kolla nu så att ingen har använt kortet bara.

Erika sa...

Så där brukar jag också göra! Så frustrerande när man inte kommer på vart det smarta stället var!!! Hoppas det dyker upp snart!

Trist med snö, men jag räknar med att det kommer en till vända här med.. Igår regnade det men idag skiner solen igen! =) Härligt, även fast man sitter instängd på jobbet!

Ha de bra! kram!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Ja, det gömstället skulle jag vilja veta! Så jag får väl ta och pallra mig till Sthlm snart.. :)
>>>Erika, Skönt att det är någon mer än jag.. ;) Ha det gott och kram