fredag 24 april 2009

Nytvättad bil och nyduschad farbror

Idag hände en sådan där rolig grej som bara händer på film. Givetvis måste jag bara dela med mig av den.

Jag bestämde mig för att köra bilen till automattvätten och givetvis var det kö. Framför mig står en äldre farbror och väntar på sin tur. När det är dags för honom att mata in koden som man får i kassan, är han nog lite snabb. För han kör in i tvätten och inget händer. Då kliver han ur bilen och går tillbaka för att slå koden igen. Och det är nu det roliga börjar hända som gör att jag börjar söka efter nödstopp. Bilen står redan inne i biltvätten och han utanför för att än en gång mata in koden. När han sedan har gjort det för andra gången går han själv in i tvätthallen, porten åker ner och biltvätten startar!! Han står alltså utanför bilen, i biltvätten och porten är stängd..

Jag sneglade på nödstoppsknappen, men såg att han hade hittat ett hörn där han stod relativt säkert, så av någon anledningen lät jag det vara, men hade hela tiden koll på vad som hände. När hans biltvätt var klar hann jag aldrig fråga hur det var med honom, då hann försvann väldigt fort. När jag själv körde in i tvätthallen såg jag hörnan han stått i och insåg att han försvann nog fort för han måste varit dyngsur! Kanske han slog 2 flugor i en smäll? Redo för fredagkvällen med både ren kropp och bil.. Bara att åka ut på en raggarsväng!

4 kommentarer:

Kim M sa...

:D
Bra för miljön!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, hahaha..

Irene sa...

Vilken roligt upplevelse !Tack för den harliga skrat jag fick när jag läste detta.

Helen Erlandsson sa...

>>>Varsågod! :)