torsdag 5 mars 2009

Bästa Kristian!



Satt och kollade igenom mina bilder på datorn och tänkte rensa lite. Då dök dessa bilder upp.

Den är tagen för 2 år sedan när Melodifestivalen var i byn (Örnsköldsvik). Jag hade äran att få vara en sorts lokal lots åt Kristian Luuk under de dagar som han och övriga deltagare i festivalen var i stan. Träffade honom bara en gång och det var då denna bilden togs. Det var på en fest med alla deltävlande på en lokal pub/restaurang.

Jag kommer inte ihåg konversationen så tydligt, då jag var nervös. Men jag minns veckan efter när telefonen ringer då jag sitter i skolan, där jag då pluggade…:

- Hej! Det är Kristian Luuk!
- Eh.. Men hej! (jag)

Hastigt reser jag mig upp från stolen och skyndar ut ur klassrummet och blir stående i korridoren med telefonen i ett stadigt grepp. Jag känner några svettdroppar tränga fram på pannan.

- Jag ville bara tacka för ett trevligt bemötande.
- Det var så lite så. (Jag gjorde ju faktiskt ingenting och hade bara kul)
- Det var synd att vi inte hann träffas mera..

Samtalet pågick ett par minuter och från den stunden var Kristian Luuk en av mina idoler. Så otroligt trevlig! Dessutom att komma ihåg att ringa i efterhand och tacka! Heja Kristian!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni ser ut att ha kul.
Vore han inte upptagen så...

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Inte mig emot... ;)haha..

Anonym sa...

Åh har du träffat Kristian!! =) Lyllo dig! Kul att han ringde och tackade, det var fint gjort av honom!