tisdag 3 mars 2009

Lat och ledig

Här sitter jag och får ingenting gjort. Har varit ledig hela dagen och förutom en skidtur har jag hamnat i ett spelberoende.. Det är så typiskt mig att kunna sitta i timmar med ett menlöst spel. Helst ska det vara enkla spel där man inte behöver tänka så mycket. Just nu har jag fastnat på MindJolt via Facebook. Där finns det många icketänkar-spel.. Idag har jag suttit med Bubble Spinner.. Jag spelar, men kan samtidigt tänka på annat. Hur bra som helst!

Morris fick en rejäl skidtur idag. Var ute i ospårad terräng och Morris fick nästan simma igenom snön. Till slut kom han på att om han gick bakom mig så var det jag som banade väg. Som hämnd för att jag drog ut honom i djupsnön trampade han hela tiden på mina skidor, så det blev ännu tyngre.. Både Morris och matte var möra när vi kom hem.

Jag är ledig imorgon också och jag har absolut inga planer. Kanske orkar jag städa upp röran som regerar i mitt sovrum och kanske orkar jag ta tag i diskberget. Vet inte.. Det är bara så skönt att inte göra något.. Vad gör ni en ledig dag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har jag två lediga dagar så är den första en vilodag. Den andra är en Gör Tråkiga Saker-Dag. Disk och städ och tvätt och annat aptrist.
Hoppas du får bort diskberget utan drama och skrik och tårar.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Just så ser mina dagar ut också... Inga skrik och tårar här inte.. Men jag hade hellre varit ute i finvädret!