torsdag 26 mars 2009

Tillbaka på ruta noll

Ja, då är man i Örnsköldsvik igen. På något sätt har jag börjat förknippa den här delen av Sverige med vår och sommar. Antagligen för att jag i 2 vintrar varit i Jukkasjärvi. Så det var med stor besvikelse som jag kom körandes igenom stan och insåg att det fortfarande var vinter och snövallarna var större än i Jukkas! Dessutom var det kallt, så skidbyxorna åkte på när jag skulle på promenad. Det fina med det är väl att jag kan åka skidor ett tag till!

Det känns som om man är tillbaka på samma ruta som man var för snart 2 år sedan. Söka jobb, söka jobb och söka jobb! Undrar om sommaren kommer se ut den brukar eller kan den bjuda på något nytt?

Nu låter det som om jag absolut inte vill vara här och det är inte helt sant, för det finns något här som jag också tycker så mycket om. Omgivningarna är fantastiska och stan är faktiskt riktigt mysig.. Men samtidigt har en del av mitt hjärta stannat i Lappland. Jag kommer återvända dit snart igen. Det vet jag.. Det lovar jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då håller jag tummarna för dig.
Hoppas det dyker upp något spännande snart.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Tack och det hoppas jag med! Spännande jobb eller spännande karl! :)