torsdag 19 mars 2009

Frusen leverpastej

En gång i månaden har vi arbetsplatsträff med efterföljande fest. Eftersom flertalet, inklusive mig själv, redan har slutat blev det en avslutningsfest. Denna gång var det repan (receptionen) som stod för kalaset och hemlighöll vad som skulle hända ända in till slutet. Innan träffen åkte jag och handlade leverpastej och lämnade den i bilen. Guess what? Leverpastejen är nog genomfrusen eftersom jag föll för trycket och blev tvungen att lämna bilen i Jukkasjärvi.

Efter mötet blev vi indelade i lag och blev tilldelade skidor och för några av oss även overaller från ishotellet. (Nu vet man hur en turist känner sig). Sedan bar det av mot hembygdsgården. Utefter vägen fanns det lite frågor och vätskekontroller. Det var väl här någonstans som jag beslöt att bilen fick stå kvar.

På hembygdsgården väntade middag, bastu och badtunna. Badtunnan var verkligen en hit eftersom det var stjärnklart ute. Ölen slank ner utan problem och det som från början skulle bli en tidig och nykter kväll för mig slutade med att jag var bland de sista som gick därifrån.


Nu sitter jag här morgonen efter och saknar min leverpastej som skulle tjäna som pålägg. Endast smör finns i kylen och jag är jättehungrig. Så.. Det blir väl till att sätta på sig skidorna och åka den tråkiga vägen på älven till Jukkasjärvi. Bussen passerade nyss och nästa går inte förrän i eftermiddag. Just nu ångrar jag mitt alkoholintag..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Vilken kul fest!Har du hämtat din leverpastej?

Helen Erlandsson sa...

>>>Irene, leverpatejen är hämtad! =) Tog skidorna till Jukkasjärvi!

Anonym sa...

"Bussen passerade nyss och nästa går inte förrän i eftermiddag."
HAHAHA!

Kul att festen var kul.
Det var värt en frusen leverpastejburk.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Ni är bortskämda i storstan.. Leverpastejen smakar otroligt bra tinad! =)