onsdag 18 mars 2009

Solsken, Narvik och skoter

Det har varit en väldigt trevlig helg här i Jukkasjärvi med pappa och IE. Vi hann med ett besök till Narvik med strålande solsken utefter hela vägen över fjällen. Skoterturen blev nog över förväntan för de båda, då de faktiskt kan tänka sig att komma tillbaka och stanna en hel vecka! Kul att man kan få andra att se det fina med att vistas i Lappland. De har också haft en otrolig tur och fick se norrsken, renar och älgar på tomten.

Igår var vi några jobbarkompisar som grillade på eftermiddagen i solskenet. Morris var med och busade så glatt med Bruno nr. 2, en hanhund lika ouppfostrad som Morris. De sprang fram och tillbaka i djupsnön utan att höra när vi ropade på dom. Morris var jättetrött när vi kom hem och somnade pladask!

Idag fyller Morris 5 år. Han har fått ett nytt ben, men verkar bara deppig.. Han har varit lite ur gängorna de sista dagarna och jag hoppas att det inte är något allvarligt, utan bara en liten deppig period. Man blir så ledsen när man ser att inte han är glad. Jag ska strax ut en skidsväng med honom så kanske det kan få upp hans humör lite.

Snart är det dags att åka till Övik igen. Pengarna börjar tryta och jag har inte råd att stå och betala 2 boenden när jag inte har något jobb. Trivs bra här längst upp i Lappland och kommer fortsätta söka jobb här. Kan mycket väl tänka mig att bo här ett tag. Men första anhalt blir Övik igen, sedan får vi se vad som händer..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Ja vi kommer gärna tillbaka för det var väldigt bra och trevligt.Solen,norrsken renar, och älgar visade sig.Det var en väldigt finn natur upplevelse.
Hoppas att Morris kommer ur sin deppiga period snart!
Kramar

Anonym sa...

Hej igen
Jag glömde en grej! Ishotelet det var väldigt vackert med sina desing sovrum och sin kyrka.Fina isglas med en good drink i som smakade bra.
Ha det så bra

Anonym sa...

Morris är nog snart sig själv igen.
Sebbe blir lite låg då och då och det brukar vara ett par dagar då han mest vill sova. Sedan, en vacker morgon, är han ärtig och glad igen.

Helen Erlandsson sa...

>>>Irene, Ni är väldigt välkomna tillbaka om jag är här igen =)
>>>Kim, Hoppas han blir sig själv snart igen!

Anonym sa...

Jag tror Morris påverkas av matte, han vill nog stanna kvar längst i norr...

Helen Erlandsson sa...

>>>Louise, Kanske är det så.. De säger ju att hundar känner av sin mattes sinnesstämning..(?)