lördag 7 mars 2009

Lördag och ännu en övernattningstur

Härom dagen var jag och kollade på isen som hade kollapsat när jag skulle ha en övernattningstur. Det såg definitivt annorlunda ut i dagsljus och jag kunde ju inte låta bli att skratta lite för mig själv när jag möter 10 skotrar som utan problem bara kör förbi vaken.. Men det såg helt annorlunda ut när det var mörkt och jag var inte helt bekant med området.. Haha.. Så kan det gå. Mina gäster fick i alla fall köra mycket skoter den kvällen.

Idag ska jag på övernattning igen så nu vet jag i alla fall att det inte är några problem att ta sig dit. De två sista dagarna har jag haft norrskensturer. Men som vanligt är det mulet när jag är på den turen. Denna säsongen har jag verkligen inte kunnat visa mina gäster något bra norrsken. Känns lite tråkigt eftersom man då istället måste underhålla dom med något annat.

Insåg igår att jag bara jobbar 4 dagar till.(!) Vad ska jag sedan hitta på? Stannar nog kvar här uppe hela mars i alla fall. Sedan måste jag tillbaka till Övik då jag inte har råd att stå och betala 2 hyror. Arbetsbrist verkar det finnas gott om, så jag kanske får hoppa på plan B eller C i sommar vilket innebär att återgå till tidigare arbetsplatser. Jag har en förmåga att faktiskt ha lite tur vad gäller jobb och är sällan hemma mer än några veckor, så jag hoppas den turen håller i sig.

Idag fick jag ett telefonsamtal från en gammal kompis. Hon har äntligen åstadkommit en stor positiv förändring i sitt liv. Jag är såå glad för hennes skull och jag saknar henne så mycket. Vissa personer försvinner aldrig ur ens liv och hon är en sådan person. Jag skulle aldrig tillåta henne att försvinna! ICKE! Hoppas kunna få träffa henne snart igen. Jag måste nog helt enkelt ta mig söderöver snart och hälsa på. Det är snart ett år sedan jag senast var nere.. Tiden går så fort!

Nu måste jag sluta sitta här och fundera. Jobbet väntar snart och hundvakten bör snart vara tillgänglig. Sedan blir det att kuska skoter med 12 gäster nerefter älvkanten, laga mat, sova och åka tillbaka imorgon. See ya!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att du har tur på jobbfronten.
Och att du får visa upp norrsken.
Och att du snart hälsar på din vän igen.
Plus att du snart blir riktigt, riktigt kär. :)

Och så klart att både du och Morris får vara friska och krya.

Anonym sa...

Va tråkigt med jobbet men du är välkommen tillbaka till stan,bjuder på kaffe å fikabröd när du kommer hem...en annan e ju hemma hela tiden numera(föräldraledig)

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Tack för alla dina önskningar! Kram
>>>Larsa, Vi kan ha kafferep dagarna i ända när du är hemma ;)