måndag 20 oktober 2008

Härlig helg i Jämtland

Har haft en utomordentligt trevlig helg i Östersund. Tänkte att jag skulle vara både miljövänlig och ekonomisk så därför tog jag bussen vilket visade sig vara ett stort misstag! Det var både dyrt och tog lång tid. Så vill ni få någon få mig att åka buss igen så sänk priset så det lönar sig. Nog om det.

Fredagen bjöd på lite shopping och jag inhandlade 2 nya mössor. Nu har jag nog 6-7 olika mössor att välja på i vinter och lika många halsdukar.. Men det är detaljerna som gör det säger modeexperterna ;). För övrigt tog jag och HE det lugnt och åt god mat och pratade i massor. (Vilket vi för övrigt gjorde hela helgen. Undrar hur mycket man faktiskt kan tala om egentligen).

Lördagen var vigd till en vandring utmed Forsaleden som ligger i Bräcke. För ovanlighetens skull hade vi sol. Något som sällan eller aldrig händer när vi två är ute ihop. Leden går utmed en å som har en massa fina vattenfall och forsar. Kan absolut rekommenderas! Den är lätt vandra så nästan vem som helst med pigga ben klara av det. Efter 15 km var det gott att åka till pizzerian. Pizzorna kunde smakat bättre, men gick ned. Trötta som vi var blev det en lugn lördagskväll och vi lade oss tidigt.

Små klippavsatser och rutschbaneforsar
Spegelblankt
Isen har lagt sig
Vattenfallet
Gröna geléklumpar i vattnet.Vad?
Ett dött träd och laxtrappan
Söndagen blev det lite sämre väder, men vi tog oss ut till Andersön i Storsjön. Det blev ingen lång promenad då det blåste iskallt och vi hade för dåliga kläder på oss, men vackert var det! Sedan blev det en tur till Frösön och Stocke Titt. Stocke Titt är ett mysigt café där vi satt en bra stund och mumsade på godsaker. En promenad senare på dagen med bättre kläder kändes skönt. Gammal som man börjar bli(?) var jag även på söndagkvällen jättetrött..
Vy från Andersön
Vy från Frösön
Åkte hem tidigt i morse och har ägnat resten av dagen till Morris. Varit ute en långpromenad i ösregn och blåst. Men som man säger: "Det finns inget dåligt väder...". Och tack vare ett bra regnställ så var jag torr även när jag kom in! =)

Nu är jag (vad jag vet i nuläget) ledig i 2 veckor! Underbara, underbara ledighet! Måste dock till Arbetsförmedlingen en sväng. Men det går ju fort! Nu ska jag slänga några blickar på nätet och sedan blir det TV en stund!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju aldrig haft några problem med att pladdra på. :-D

Det var en riktigt märklig grön geléklump.

Anonym sa...

Va roligt att du haft det trevligt i helgen men jag kunde inte undgå ett stycke du skrev,GAMMAL SOM JAG BÖRJAR BLI!!!!Va fan helen vi är ju född på samma dag och år,menar du att jag börjar bli gubbe :)mvh larsa

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Det beror på vem jag talar med! Geléklumpen återkommer jag med när jag vet!
>>>Larsa, Brukar man inte säga att kvinnan håller sig yngre längre än mannen..?? ;)Alltså är du redan gubbe! *s*

Anonym sa...

Näe så säger man inte,tror de heter att mannen är längre än kvinnan:)mvh larsa

Helen Erlandsson sa...

>>>Larsa, haha...=)