onsdag 8 oktober 2008

Vad är det för fel på bilister?

Jag vet inte varför, men jag har så lätt att bli irriterad på andra bilister.. Men gud vad dom kör illa! Och sakta! Och konstigt! Men var f-n fick dom körkortet ifrån?? Jag kan ju aldrig tro att det är mig det är fel på....?? Igår gick det upp för mig att alla jag klagade på för att de körde långsamt, faktiskt höll hastigheten och jag hade bara bråttom till jobbet. Kände mig jättestressad och körde om och gasade på så körkortet hängde löst. När jag sedan kom fram till jobbet var jag för tidig. Detta händer varje dag!! Onödigt. Så idag bestämde jag mig för att testa att hålla gällande hastighet hela vägen till jobbet (ca 2,5 mil). Det var svårt.. Skitsvårt verkligen! Det kändes så sakta! Kom ju ingenstans! Men istället för att komma för tidigt till jobbet så kom jag prick! Jag ska fortsätta köra lagligt om det är möjlig.. För så fort det kommer en bra låt på radion glömmer jag bort att jag kör bil och gaspedalen hamnar bara i ett läge! Jag sitter i min egna lilla värld, vrålar med i musiken och har totalt glömt bort att jag kör bil.. Och nu undrar jag för mig själv: "Vem är det som egentligen är idiot?"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.
Du kör som jag går.
Det ska gå undan!
Och jag stör mig enormt på långsamma fotgängare.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Fotgängare som dessutom bara stannar mitt på trottoaren och stoppar upp... Dessa borde bötfällas... dyrt!

Anonym sa...

Hallååå, redan....Du e ju värsta trafikskräcken ute i byarna.

Pam

Helen Erlandsson sa...

>>>Pam, tsss...