lördag 25 oktober 2008

Supertöntig lördagskväll

Nyss hade jag ett samtal med en Elza, en gammal barndomvän. Vi växte upp ihop, gjorde allt tillsammans och lyssnade framför allt bara på hårdrock. Vi var coola, smygrykte bakom skolknuten, drack langad sprit och folköl. Vi var bara sådär skithäftiga som trodde man var när man gick i högstadiet. Nu denna kväll 20 år senare hade vi detta samtal i telefonen:

Elza:
-Undrar om man ska se Stjärnor på is eller Dansbandskampen idag?
Jag:
-Haha.. Jag satt och såg reprisen på Dansbandskampen sent en natt och såg hela! Tyckte faktiskt det var lite småkul.(!)
Elza:
-Ja, faktiskt.. Det får nog bli det ikväll.
Jag:
-Jo... Det ska jag titta på också..

Hahahaha! Vi skrattade faktiskt ganska gott åt det hela och skyllde på att det är kul att se hur pinsamma de är.... Men vaddå?? Vi ser ju det trots allt?? Snacka om att det går utför.. Jag kan ju inte ens bugga! Men headbanga var jag bra på när det begav sig... och man hade långt hår. När kommer hårdrockskampen??? Det hade vare ballt!
-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag vet!
Man vaknar en dag och inser att man är... vuxen. Hmm... Blandade känslor.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Det skrämmer mig ibland... Kke skulle ta en helg när man låtsas vara 14 igen..??

Anonym sa...

Det låter som en bra idé.
Då får man leva rövare.