onsdag 15 oktober 2008

Jobba? Ledig? Arbetslös?

Igår visste jag inte om jag hade mer jobb utan ställde in mig på att kanske kunna ha lite "semester" innan jag styr mot Jukkasjärvi. Men nackdelen med att vara timanställd är just att helt plötsligt så har man jobb. Nu är jag iof ledig denna veckan, nästa vecka vet jag inte och följande veckor har jag jobb. Kommer alltså jobba ända tills jag åker. Ingen nackdel kanske och varför klaga? Jo, därför att man aldrig kan planera någonting!! Hatar att hela tiden programmera om hjärnan och flytta runt saker i almanackan. Man vet aldrig när och om man får ledigt och man vill ju inte tacka nej för mycket.. Avböjde att jobba i helgen, för att kunna åka till Östersund som planerat, men man vill ju inte säga nej hur mycket som helst. Hoppas jag slipper det här med timanställning i fortsättningen.. Man har inga rutiner alls.. Och jag vill också ha rätt till planering av mitt liv!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

TACK Helen! Det stärkte.. Jag måste försöka ta mig i kragen och göra precis som du säger.. se framåt! Som det är just nu så kommer jag ju ingenvart, jag bara gräver ner mig i alla dumma känslor.. tack, Tack!! Kram

Helen Erlandsson sa...

>>>Linda, Hoppas det ordnar sig. Kram