måndag 6 oktober 2008

I väntans tider

Är otroligt dålig på att blogga just nu. Har total idétorka och ingen ork. Åker mellan jobbet och hemmet, när jag inte promenerar med Morris. Allt är ordnat inför Jukkasjärvi och jag kommer bo där jag bodde förra året. Känns toppen! Morris har en "flickvän" där och jag trivdes bra också. Kan ta på mig skidorna utanför dörren och dra iväg! Åker i mitten på november och jag längtar otroligt nog dit! Kommer ha otroligt mycket mer att blogga om då än nu.. Jag lovar att skriva mycket under vintern.

Idag har jag haft en sådan där oturskvart. Inom loppet av 15 minuter gick följande sönder: en nästan oanvänd jacka, dammsugaren och en galge.. Ja, jag vet att det sistnämnda inte är av stor betydelse, men det var så himla komiskt. Funderade en stund på att gå och lägga mig och inte röra en pryl resten av dagen. Dammsugaren lyckades jag faktiskt laga till själv, men slangen blev en halvmeter kortare.. Jackan måste jag byta dragkedja i och galgen.. ja, den var väl inte så mycket att bry sig om, så den ligger i soptunnan.

Imorgon jobbar jag igen. Har jobb t.o.m. torsdag och sedan vet jag inte hur det ser ut igen. Men snart är jag i november, så då gör det inget! Ha en bra kväll alla! (Eller vecka kanske jag skulle skriva med tanke på hur ofta jag bloggar...

Inga kommentarer: