tisdag 28 oktober 2008

En härlig dag!

Idag har varit en otroligt bra dag! Den första snön föll vid min morgonpromenad och trots att den inte fick ligga kvar så fick jag en sorts barnslig känsla i hela kroppen. Det är likadant varje år. Första snön gör mig alltid glad och jag vill bara vara ute och titta på snöflingorna som sakta dalar mot marken. Vilken lycka!!

Tillbringade luncen med PCD (lät som en drog..) på Mumbai Town. Alltid lika gott! Därefter blev det en glass på UH! Mycket tillfredsställande för lilla mig och min mage! Ja, sedan rullade vi vidare ut på stan och jag kom hem med... Usch, det vill jag nästan inte tala om, men i min kasse låg det 15 (!!!!) toppar och 2 par örhängen! Men det var stor rea så topparna kostade totalt bara 450 kronor.. Ojojoj... Billigt är farligt och vad ska jag ha 15 toppar till?? Behöver ju inte shoppa på något år..

Väl hemma gick jag lös på min "måste göra"- lista och efter att låtit slumpen avgöra fick det bli ett lyxigt fotbad med en kopp te. Tände upp hela rummet med stearinljus och tände rökelser för att få den där riktiga myskänslan!

Dagen har verkligen bara varit så där bra som den bara kan vara. Känner mig mycket tillfreds! Har bestämt mig för att börja med "Dagens"-inlägg i bloggen med början idag! Så här bjuder jag på dagens "Dagens":

DAGENS ARGA:
Alla ungdomar i Örnsköldsvik som kör moped som galningar och sladdar runt i första halkan med sina bilar på gatorna, så jag knappt vågar gå där!! Tänker ni inte på era medtrafikanter?? (Och så har man blivit en sur kärring igen....)

DAGENS GLADA:

Mitt klädinköp och att beställda arbetsgivarintyg kom i brevlådan förvånatsvärt fort!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med en bra dag!
Ingen snö här.. Men igår såg jag frost!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Frost har det varit här ett tag redan, men så bor jag 55 mil norröver från dig sett..=) Hoppas ni får några fina vinterdagar i Sthlm i år!

Anonym sa...

Åh va härligt med snö! Jag är precis lika som dig, blir galet lycklig varje år när den första snön kommer! Här snöar det inget än men jag hoppas det kommer nåt nångång i vinter iaf! Vilka fynd du gjort! 15 toppar för 450 kr!! Det gjorde du bra tycker jag!!

Anonym sa...

Nä nu,pcd glömde minsann tala om för mig att hon ätit glass,själv gnagde jag på en gi morot mmmm va gott..

larsa

Helen Erlandsson sa...

>>>Erika, det blev inte mkt av den snön.. Grönt och grått ute efter en timma! Men kläderna är jag nöjd med! =)
>>>Larsa, Vissa saker vill man hålla hemliga... Men det var ju synd att jag försade mig!! Var snäll mot henne nu... Tänk på vad hon har gått igenom under de sista 10 månaderna! ;)