söndag 16 november 2008

Jordnötter, sockerkaka och evig väntan

Här sitter jag på söndag kvällen och kom på att jag var hungrig. Jag öppnade kylskåpet och möttes av eko. Likaså var det i skafferiet... Men på en av hyllorna låg en bortglömd sockerkaka och vardagsrummet fanns en öppnad jordnötspåse.. Så det blir min kvällsmat som jag mumsar på medans jag skriver det här inlägget.. Jag orkade bara inte gå ut och borsta av snö och is på bilen.. Nu är frågan.. Vad ska jag ha till frukost???

Det har varit en underbar vinterdag idag med solsken och någon minusgrad. Så snön som föll igår ligger kvar på backen och jag njöt varenda sekund jag var ute med hunden. Tog med kameran och tänkte att nu skulle det bli fina kort. När jag ska ta första kortet ser jag att batteriet nästan är slut, men tänkte att något kort ska det väl bli ändå. Placerar Morris snuggt framför en snöklädd gran och zoomar in. Ska precis till att trycka av och kameran dör.. Så därför blir det inga bilder i bloggen.
Jag har varit dålig på att lägga in bilder den sista tiden och ska banne mig skärpa mig! Det ser så tråkigt ut med bara text.

Jag har i övrigt tillägnat dagen till att packa ihop mina saker som ska med till Jukkasjärvi. Inte packat ner, bara ihop.. Vågar inte packa ner, för då kommer jag väl inte iväg på tisdag som planerat. Imorgon ska jag få mina efterlängtade papper på min anställning har jag blivit lovad.. Och kommer de imorgon kan jag åka på tisdag annars får jag skjuta upp det ytterligare.. Och då blir jag så LESS!! Men jag skulle inte bli förvånad om de inte dyker upp imorgon..

Nu ska jag fortsätta knapra nötter och sockerkaka. Sedan blir det kvällsrundan och sängen!

DAGENS BÄSTA: Snö och sol

DAGENS SÄMSTA: Ingen mat hemma

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk positivt: papprena kommer och du kommer iväg.

Ser fram emot snöiga bilder i bloggen din.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Det räcker inte med att tänka positivt.. Måste ringa och tjata!! Och snöiga bilder blir det så småningom! =)