söndag 23 november 2008

Snö och ännu en middag

-

Igår var jag åter igen hos VJ och åt middag. Potatisgratäng och fläskfilé. Smakade mumma. Med oss var också en ny tjej som anlände igår och ska jobba som guide. Eftersom jag inte vet hennes initialer kommer jag kalla henne Domsjö här i bloggen. Just det, en före detta Öviksbo! Kul kul! Tydligen blir det 2 nya guider i år, vilket känns kul. Detta innebär att vi blir hela 3 tjejer bland alla grabbar.
Denna förmiddag vaknade jag sent, vilket inte är att föredra denna tid på året, då det mörknar tidigt, men tydligen behövde jag sova. Det har snöat en hel del och jag gick ut för att kolla in om det skulle gå att åka skidor i skogen bakom där jag bor. Skogen där har varit mycket mysig att ta sig en sväng i. Jag och Morris pulsade runt i snön för att upptäcka att de har gjort ett kalhygge just precis där vi brukar åka!! Allt var jättefult och jättetråkigt. Det är inte första gången som det blir kalhyggen av mina favoritvägar.. =( Hur som helst så är det för mycket ris som sticker upp ur snön, så skida i skogen får vänta ett tag. Det blev iaf en trevlig promenad i pudersnön.
Idag händer nog inte så mycket, tror jag. Hoppas på lite fint väder snart. Då ska jag ta bilen och åka runt och fota hade jag tänkt. Men tills dess blir det stilla promenader och sitta och chilla.
-

1 kommentar:

Anonym sa...

Morris!
Jag blir så varm i hjärtat.

Sov du. Det behövs!