fredag 21 november 2008

Skönt att bara vara

Igår kväll blev det hemgjord pizza och Mr Bean hos VJ. Trevligt, trevligt, men vad trött jag var på slutet.. Somnade nästan i soffan med en överjäst mage..


Idag har jag varit en sväng på jobbet och hälsat på, men det var knappt någon där.. Så jag får väl återkomma på måndag. Sedan drog jag en sväng till Kiruna. Köpte gardiner och dukar så det blev lite myspys här i novembermörkret. Jag har också kokat en stor sats med risgrynsgröt. Mums! I övrigt har jag haft en lugn och skön dag.. Har bara varit skönt att "bara vara".. Utan några måsten och ska göra.. Okej jag missade födelsedagstårtan hos TN.. Jag var lite för mycket upp i mig själv och njöt av det, så det glömdes bort.. Hade jag bara sett det där SMS:et med påminnelsen lite tidigare, så hade jag nog kommit iväg till henne också.. Men det får bli en annan gång.
Morris trivs som torsken i havet och busar med "flickvännen". Ibland blir det lite för mycket för Morris, som blir lite sur och tvär.. Då får hon besviket ge sig och lämna honom ifred en stund. Sedan är dom igång igen!

DAGENS BÄSTA: Nästan allt!

DAGENS SÄMSTA: Hur jag än tänker så kommer jag faktiskt inte på något!!
-

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hemlagad pizza är mumma.
Och att bara vara är guld värt.
Njut, kvinna!

Anonym sa...

Tjena helen,va kul att du trivs där uppe..Fortsätt att bo där året runt så får vi äntligen ett fjällboende :)

Ha de bra så hörs vi
mvh larsa

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Jag njuter! Trots "långtrosor", termobyxor, mössa, vantar, raggsockor och halsduk.. =)
>>>Larsa, Jasså, du vill bara ha fjällboende.. Utnyttja en stackars förvirrad människa på det viset! ;) Hoppas ni har det bra i Övik! Kram på er alla fyra!

Anonym sa...

Njae,va följer du oxå med fjällboendet va härligt :)jodå här är det bra,vita flistret på marken är kvar än så länge så isa åker stjärtlapp och spark

mvh larsa

Helen Erlandsson sa...

>>>Larsa, Vad skoj med snö! Här snöar det massor idag! =)