tisdag 25 november 2008

Premiärtur på skidor för säsongen

Klockan är strax efter två och mörkret börjar redan lägga sig över bygden.. Vid tio i förmiddags kändes det som om det fortfarande höll på att dagas. Och är är det en månad kvar till jul då allt vänder. Hade nästan glömt bort hur korta dagarna var här i december.

Idag kom den första efterlängtade skidturen. Vi hade med oss Flinga och KF, som jag hyr av. Härligt för vovvarna att busa loss i snön. Nedan finns 2 videoklipp. I det första åker jag skidor bakom Morris som drar mig. (Tilläggas bör att jag gjorde årets första vurpa precis efter jag stängde av inspelningen..) I det andra klippet busar Morris och Flinga efter att ha få jobbat en stund. Det är Morris som låter som en katt..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Morris är en lycklig (och stark) hund!
Åh, de är så fina.
Sebbe sov borta i natt och det kändes SÅ konstigt att vakna utan honom. :(

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Visst är det tråkigt och tomt utan hunden.. Det finns inget mysigare än att vakna bredvid en pälsklädd varelse.. (Nu pratar jag hund! kKarlar behöver inte vara pälsklädda!!) =)

Anonym sa...

Åh va härligt du verkar ha det!! Jag vill också vara där det är massa snöööö!!

Helen Erlandsson sa...

>>>Erika, Det ääär härligt! =) Men det hade varit skönt med en sista dag med sol innan den försvinner helt också.. Hoppas att man kan få se den nu till helgen, annars lär man inte få se den innan mitten av januari =/