torsdag 20 november 2008

Morgon i Paksuniemi

Det är underligt hur vissa saker kan vara. Anlände igår och det känns som om jag inte har varit härifrån någonting. Morris fann sig tillrätta med en gång och blev glad att träffa Flinga igen. Promenaderna känns precis som alltid och kaffet smakar likadant.. (Kokar mitt kaffe här). Nu på morgonen har jag bara tagit det lugnt och myst. Tog en sväng på myren här bakom huset och Morris fick springa av sig. Han om någon var nog glad över det efter gårdagens bilfärd. Hur kul kan det vara att sitta flera timmar bak i bilen? På vägen upp stannade vi ett par timmar i Luleå där vi träffade LC. Jättekul att prata en stund och ta en rejäl bensträckare.

Idag ska jag fixa iordning här hemma och till kvällen ska jag gå över till VJ. Vi ska laga middag och surra lite. Kanske åker jag med en sväng till Kiruna också. Och eventuellt kanske jag svänger in på jobbet och säger hej. Vi får se. Skönt är det iaf att vara här och inte ha några planer de närmsta dagarna utan ta dagarna som de kommer.

Snön verkar vänta på sig här uppe, vilket ni kan se på kortet nedanför.
-
Morris njuter av friheten
-
Tillsammans igen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! "Tillsammans igen". :)
Hur lång tid tog det att köra egentligen?

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, ca 9 timmar totalt.. så det är inte så farligt. Är lite trafik på vägarna här, så det är bara att tuta och köra! =)