lördag 15 november 2008

Jukkasjärvi i sikte!!

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Jag har verkligen inte haft ork eller lust att skriva några rader, men nu så!
Nu har jag arbetat klart som Personlig Assistent och tanken var att jag skulle dra iväg till Jukkasjärvi imorgon, men får skjuta på det till tidigast tisdag. Det har varit mycket strul och igår fick jag klart besked om att vi ska börja jobba 1/12! Så nu väntar jag bara på ett intyg som jag ska lämna till AF för att söka bidrag för dubbelt boende. Jag har blivit lovad att det ska komma på måndag! Känner att jag behöver ha detta bidrag då jag har lägenhet i Övik också..

Oj, vilken halka det är ute. Tog en sen sväng med Morris igår och undrade om det inte hade varit bättre med skridskor. Jag har inte en hund som kan gå fint, så därför blir det extra jobbigt när man saknar fäste under skorna.. "En slank hon dit, än slank hon hit..."

Under veckan som har varit har jag inte fått gjort någonting hemma. Så det ska jag ta tag i idag istället. Nu skäms jag om det ringer på dörren! Kanske skulle ha sådana där blå tossor som finns på vårdcentraler att ge till besökande?? Och väldoftande munskydd... och engångsmuggar till kaffet..??

Min bilstereo var sönder.. Jag är säker på att den inte fungerade! Jag lovar!! Så jag fick hjälp med att kolla på den.. Bilstereon krånglades ut, kablar gicks igenom och inget fel hittades.. Den kopplades in igen och var död.. Tills "on"-knappen hittades.... JAG LOVAR ATT DET ÄR FEL PÅ STEREON!

Nu är det dags att ta en morgonpromenad med Morris. Hör hur han börjar sucka lite lätt.. Undrar om jag har några skor som biter på halkan??

Tjip tjip!

Inga kommentarer: